တေစၦ ( I recommend to read )



စာသင္ခန္း တစ္ခန္း၏ ေရွ႕ဆံုးက ခံုတန္းမ်ားကို ျမင္တိုင္း ကၽြန္မသည္ ရွစ္တန္းတုန္းက ကၽြန္မ ထိုင္ခဲ့ ရဖူးေသာ ေရွ႕ဆံုးက ခံုေလး တစ္ခံုကို သတိရမိ တတ္သည္။
ဆရာမ စားပြဲေရွ႕က ခံုေလး။ ထိပ္ဆံုးမွ ခံုေလးတစ္ခံု။ ထိုခံုကေလး တစ္ခံုသည္ ကၽြန္မကို အခ်ိန္ မတန္ခင္ ေစာစီးစြာပင္ လူတို႔၏ အေၾကာင္းကို သိေစခဲ့ပါသည္။ ႏွလံုးသားတို႔ ရွင္းသန္႔ျဖဴစင္ လြန္းေသးေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ေလးတြင္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ ရ၍ပဲ လားမသိ၊ ခါးသက္ဖြယ္ ျမင္ကြင္းတို႔က ကၽြန္မ ႏွလံုးသား တစ္ခုလံုးကို အခါး မ်ဳိးေစ့တို႔ ၾကဲပက္ သြန္းဖ်န္းေတာ့သည္။ ပင္လံုးကၽြတ္ေအာင္ ခါးေသာ ထိုအခါးကို ကၽြန္မဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေဆးဖက္ ၀င္ေစရန္ မနည္း ႀကိဳးစား ခဲ့ရသည္။

စာအုပ္ေတြထဲက ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ စံျပ လူတို႔ကို ၾကည္ညိဳ ကိုးကြယ္ခ်င္ေသာ ကၽြန္မသည္ စာအုပ္ေတြ ထဲက စံျပ ဇာတ္ေကာင္ကို အျပင္မွာ လိုက္ရွာခဲ့ မိသည္။ ကၽြန္မ စိတ္ကူးထဲက စံျပ ဇာတ္ေကာင္သည္ ႐ိုးေျဖာင့္ေသာ၊ စိတ္မာေက်ာေသာ၊ ေတာ္ေသာ၊ ထက္ျမက္ေသာ လူတစ္ေယာက္သာ။ ကၽြန္မသည္ စာအုပ္ေတြ ထဲက လူေတြႏွင့္ တူေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မ၏ စံျပအျဖစ္ ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ ငယ္ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ကၽြန္မကို သူက လႊမ္းမိုးႏိုင္ ခဲ့ပါသည္။ သူက ကၽြန္မတို႔ အလယ္တန္း ေက်ာင္းကေလးမွ ဆရာမ တစ္ေယာက္သာ။

သူ႔နာမည္ကို ကၽြန္မ ငယ္ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ေက်ာင္းဆရာမ ျဖစ္သူ ေမေမ့ထံမွ အျမဲတမ္း ကၽြန္မ ၾကားဖူးခဲ့ ရသည္။ ဆရာမ အဂၤလိပ္စာ ေတာ္ေၾကာင္း၊ ႏွံ႔စပ္သိျမင္ လြန္ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ အခါကမွ က်ဴရွင္ မသင္ေၾကာင္းမ်ား အျပင္ သူထုတ္ေသာ ေမးခြန္းကို ဆရာမ အခ်င္းခ်င္း ထဲမွာပင္ တစ္စြန္းတစ္စ မေပါက္ၾကားေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္း ရွိေၾကာင္း စသည္တို႔သည္ လူတို႔၏ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ သေဘာထား တို႔ျဖင့္ ဆရာမ အသိုင္းအ၀ိုင္း၌ ေက်ာ္ၾကားလြန္း လွသည္။ ဆရာမကို မည္သည့္ အရာကမွ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ ၿခိမ္းေျခာက္၍ မရဆိုသည္ ကပင္ သူရဲေကာင္း ဆန္လြန္းလွ၏။ ဆရာမသည္ ေက်ာင္းသားကို ေက်ာင္းသားကဲ့ သုိ႔ပင္ျမင္တတ္ ေသာေၾကာင့္ မၾကာခဏ ဆိုသကဲ့သို႔ အားစမ္းပြဲ ေလးမ်ားကို ဆင္ႏႊဲရသည္ ဟူ၏။ “ႏြယ္ႏြယ္က လံုး၀ကို မေၾကာက္တတ္တာ” ဟု ေမေမ ခ်ီးက်ဴးညည္းညဴ ေျပာတိုင္း ေၾကာက္စိတ္ကို မုန္းတတ္ေသာ ကၽြန္မသည္ ဆရာမကို အားက် အတုယူမိ တတ္ခဲ့၏။ နီးစပ္ ပတ္သက္ရာ တပည့္မ်ား အတြက္အမွတ္ တစ္မွတ္မွ် တိုးလိုခ်င္ေသာ ဆရာမတို႔သည္ ဆရာမ ေဒၚႏြယ္ႏြယ္ေရွ႕၌ နာက်င္ ႐ႈံးနိမ့္ ရျမဲ။ အမွတ္ေပး စည္းမ်ဥ္းအတိုင္း တစ္စြန္း တစ္စမွ အပြန္းပဲ့ မခံလြန္းေသာ ဆရာမသည္ ဆရာမ အသိုင္း၀ိုင္း၌ မုန္းသူမ်ားခဲ့ ရသည္။ ဦးခ်စ္ေမာင္ကို ၾကည္ညိဳခ်င္ေသာ၊ ေနာမန္ ဗက္သြန္းကို အားက်တတ္ေသာ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းကို ကိုးကြယ္ခ်င္ေသာ ကၽြန္မအတြက္ ဆရာမသည္ ကၽြန္မ၏ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မ၏ သူရဲေကာင္းသည္ ကၽြန္မကို လႊမ္းမိုးလြန္း လွ၏။

ကၽြန္မ ရွစ္တန္းႏွစ္သို႔ ေရာက္သည့္အခါ ဆရာမ အတန္းပိုင္ ရေသာ အခန္း၌ တက္ရမည္ ဆိုရာ ကၽြန္မကဲ့သို႔ ေပ်ာ္သူပင္ မရွိႏိုင္ ေတာ့ဟု ထင္ေအာင္ ေပ်ာ္ခဲ့သည္။ နာမည္ေက်ာ္ေသာ ဆရာမက နာမည္ေက်ာ္ ေလာက္ေအာင္ပင္ စာၾကည့္တိုက္ မရွိေသာ ေက်ာင္းကေလး အတြက္ စာၾကည့္တိုက္ တစ္ခု မဖန္းတီး ေပးႏိုင္ခဲ့ ေသာ္လည္း အတန္းတြင္း စာၾကည့္ခန္းေလး လုပ္ဖို႔ကိုေတာ့ ေက်ာင္းပထမဆံုး ေန႔မွာပင္ အတန္းကို နား၀င္ေအာင္ စည္း႐ုံး ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုအခါ စာဖတ္ ၀ါသနာ ပါေသာ ကၽြန္မသည္ ဆရာမကို ပိုၾကည္ညိဳရ ေတာ့သည္။ အတန္းတြင္း စာၾကည့္တိုက္ ေလးသို႔ ကၽြန္မ စုေဆာင္းထားေသာ စာအုပ္ေလး မ်ားကို ရက္ရက္ေရာေရာ ပင္လွဴခဲ့ ပါ၏။

ကၽြန္မႏွယ္ အိမ္တြင္ စာအုပ္ မမ်ားေသာ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္း တခ်ဳိ႕တို႔သည္ လည္း သူတို႔အိမ္က စာအုပ္မ်ားကို ယူလာၾကသည္။ ကိုယ္ မဖတ္ရေသးသည္ကို သူယူလာ၊ သူမဖတ္ ရေသးသည္ကို ကုိယ္ယူလာႏွင့္ စာမသင္ ေသးေသာ ေက်ာင္းတက္ခါစ ရက္မ်ား၌ ကၽြန္မတို႔ အတန္းကေလး ထဲတြင္ အခ်င္းခ်င္း စာအုပ္မ်ား လဲဖတ္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္ ေ၀စည္ ေနခဲ့သည္။ အိမ္တြင္ စာအုပ္ မရွိသူတို႔ကလည္း စာအုပ္ အသစ္မ်ား ၀ယ္လွဴၾကသည္ ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသားမ်ား လွဴေသာ စာအုပ္တို႔ျဖင့္ အခန္းေထာင့္မွ စာအုပ္စင္ ေလးသည္ တံခါးကို မနည္းေစ့ ပိတ္ရေအာင္ထိ ျပည့္ၫြတ္သြား ေတာ့၏။ အခန္းထဲ သို႔၀င္လာေသာ ဆရာမတိုင္းက ကၽြန္မတို႔ အတန္း၏ စာအုပ္စင္ ကေလးကို အံ့ၾသစြာၾကည့္ ႐ႈၾကပါသည္။ တခ်ဳိ႕က ၾကည္ႏူးႏွစ္ သိမ့္စြာ၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မလို မုန္းထားစြာ၊ တခ်ဳိ႕က ေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ကာ။ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေပရာ ေတြးေသာ ႐ႈေထာင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ စာအုပ္စင္ ေလးကုိ ၾကည္႐ႈ ခဲ့ၾက ပါလိမ့္မည္။ တျခား အတန္းမွ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ဆရာမ မ်ား၏ထင္ျမင္ သံုးသပ္ခ်က္ မ်ားကို အတန္းထဲမွ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက စိတ္၀င္ တစားျဖင့္ စူးစမ္းေလ့လာ ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မသည္ စာၾကည့္ခန္းေလး အတြက္စာအုပ္ တစ္အုပ္ကိုမွ မလွဴခဲ့ေသာ ဆရာမကို အ့ံၾသေနခဲ့ မိ၏။

ကၽြန္မတို႔ ေခတ္တုန္းက ရွစ္တန္းသည္ ၿမိဳ႕နယ္စစ္ စာေမးပြဲ ျဖစ္သည့္အျပင္ သိပၸံ၊ ၀ိဇၨာလမ္းခြဲ ျဖစ္၍ စာေမးပြဲ တေစၧသည္ ဆယ္တန္းႏွယ္ မေျခာက္လွန္႔ ႏိုင္ေသာ္လည္း အထိုက္ အေလ်ာက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကို ေျခာက္လွန္႔ႏိုင္ ခဲ့၏။ တစ္ခါမွ က်ဴရွင္ မတက္ဖူးေသာ ကၽြန္မကို ေမေမက အဂၤလိပ္စာ က်ဴရွင္ ထားမည္ဟု ဆိုသည္။ သိပ္မၾကာခင္ မွာပင္ ကၽြန္မသည္ က်ဴရွင္ မသင္ေသာ အတန္းပိုင္ ဆရာမ၏ သမီးသင္ေသာ က်ဴရွင္မွာ အဂၤလိပ္စာ တက္ရေတာ့သည္။ ဆရာမ၏ သမီးသည္ ေက်ာင္းၿပီးခါစ ေလးသာျဖစ္၍ ကေလး႐ုပ္ပင္ မေပ်ာက္ခ်င္ ေသးပါ။ ဆရာမ ဆိုလွ်င္အေတြ႕ အၾကံဳမ်ားမွ သင္ၾကားမႈ စိတ္ခ်ရ သည္ဟု ယံုၾကည္တတ္ေသာ ေမေမ့ကို ဆရာမ ေဒၚႏြယ္ႏြယ္ ဘယ္လိုစည္း႐ုံး လိုက္ပါလိမ့္ဟု ကၽြန္မ အ့ံၾသေနခဲ့ မိသည္။ ဆရာမ၏ သမီး တီခ်ယ္ေလး၏ က်ဴရွင္တြင္ ကၽြန္မတုိ႔ အတန္းထဲမွ လူဆယ္ေယာက္ ခန္႔ကို ေတြ႕ရ၏။ မည္သည့္အဆက္ အသြယ္မ်ားႏွင့္ တီခ်ယ္ေလး၏ က်ဴရွင္ကို သူတို႔လာတက္ ပါလိမ့္ဟု အတန္းထဲမွ လူေတြကို ၾကည့္ကာ ကၽြန္မ စဥ္းစားအံ့ၾသ ေနမိ ျပန္ပါသည္။ ဆရာမသည္ ကၽြန္မတို႔ အုပ္စုကို သူ႔သမီး က်ဴရွင္မွာ တက္ေနသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟူ၍ မ်က္ႏွာသာ ေပးျခင္းလည္း မရွိပါ။ ဆရာမသမီး က်ဴရွင္ သင္သည္ကို ဆရာမ အသိုင္းအ၀ိုင္း ထဲတြင္ပင္ သိသူနည္း လွ၏။

ဆရာမသည္ သူ႔သမီး တီခ်ယ္ေလး က်ဴရွင္သင္ သည္ကို မကန္႔ကြက္ ေသာ္လည္း သူ႔အိမ္မွာ ေတာ့ျဖင့္ က်ဴရွင္ဖြင့္ခြင့္ မေပးပါ။ ေမေမက “ေက်ာင္း ဆရာမ တစ္ေယာက္ရဲ႕ သိကၡာကို သိပ္တန္ဖိုး ထားတာ”ဟု တီခ်ယ္ေလးက ကၽြန္မတို႔ကို စကားၾကံဳတုိင္း ဆိုတတ္၏။ ဆရာမသည္ အတန္းထဲမွာ စာသင္သည့္ အခါတိုင္း “တီခ်ယ္တို႔က ပညာကို ေငြနဲ႔လဲ မစားဘူး” ဟု ထပ္ကာထပ္ကာ ဆိုတတ္ျမဲ။ အေၾကာင္းေၾကာင္း မ်ားေၾကာင့္ က်ဴရွင္ သင္ေနရရွာေသာ တခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာမတို႔ကို သြယ္၀ိုက္ ေသာအားျဖင့္ ထိခိုက္ေစသည့္ စကား တိမ္ရိပ္တို႔ကို ဆရာမ ဆင္လာၿပီဆို လွ်င္ေတာ့ မည္သည္ကို အားနာမိမွန္း မသိႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ကာ မ်က္ႏွာတို႔ ေႏြးပူလာတတ္ ျပန္သည္။ ကၽြန္မ၏ သူရဲေကာင္းကို စာအုပ္ထဲမွ သူရဲေကာင္း မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ကာ ႏွေျမာမိ ျပန္သည္။

မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ ႐ိုးေျဖာင့္သည္ ကိုေတာ့ ၾကည္ညိဳခ်င္ဖြယ္ ေကာင္းသည္ဟု ကၽြန္မ ထင္မိဆဲရွိ ပါေသးသည္။ ဆရာမမ်ား နားေနခန္း ထဲသို႔ အေၾကာင္း တစ္ခုခုျဖင့္ ကၽြန္မေရာက္တိုင္း ေထာင့္တစ္ေထာင့္မွာ ထိုင္ကာ အဂၤလိပ္၀တၳဳ စာအုပ္ တစ္အုပ္အုပ္ကို သဲႀကီးမဲႀကီး ဖတ္ေနေသာ ဆရာမပံုမွာ အထင္ႀကီး စရာ ေကာင္းသည္ဟု ကၽြန္မက ထင္မိျမဲ။ ေပ်ာ္ရႊင္ လြတ္လပ္စြာ ရယ္ပြဲဖြဲ႕ေန ၾကေသာ ဆရာမ အုပ္စု ၾကားထဲ၌ ဆရာမ ပံုသည္ ထီးထီးဆန္ကာ ထင္ရွားေန ခဲ့၏။ မည္သူ႔ကိုမွ သိပ္ဂ႐ု မစိုက္ဟန္ ခပ္တင္းတင္း မ်က္ႏွာထားက အရွိန္အ၀ါ တစ္ခု စီးေမ်ာေန သကဲ့သုိ႔ မ်က္မွန္ေအာက္မွ ညိဳရီ မႈိင္းေမွာင္ေသာ မ်က္၀န္းမ်ားထဲ တြင္ေတာ့ ကၽြန္မ ခဲြျခားရခက္ေသာ အရိပ္တို႔ ျဖတ္သန္း ေနတတ္ျမဲ။ တစ္ခါတေလ ေတာ့လည္း ဆရာမ မ်က္လံုးမ်ားကို ၾကည့္ရသည္မွာ ေက်ာစိမ့္ ခ်င္စရာ ေကာင္းသည္ဟု ကၽြန္မ ထင္တတ္ခဲ့သည္။

ပထမ လပတ္မ်ား နီးလာေသာ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ဆရာမသည္ အတန္းကို ေၾကညာခ်က္ တစ္ခု ထုတ္ခဲ့၏။ ပထမပတ္ စာေမးပြဲမွ ရေသာ အဂၤလိပ္စာ အမွတ္ အနည္းအမ်ား အတိုင္း ထိုင္ခံုမ်ား၌ ထုိင္ရမည္ဟု ဆိုသည္။ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ ခြဲၿပီး ထိုင္ရမည္ကို စိတ္ပူသူ တို႔က စိတ္ပူၾက၊ စိတ္ပ်က္သူ တို႔က စိတ္ပ်က္ၾကႏွင့္။ တခ်ဳိ႕က သေဘာတူ ေပ်ာ္ရႊင္ကာ စိတ္လႈပ္ရွား ၾကျဖင့္ ဆရာမ အစီ အစဥ္သည္ အတန္းကို လႈပ္ခတ္ေ၀စည္ ေစခဲ့၏။ ကၽြန္မႏွင့္ အတူတူ အျမဲထုိင္ေသာ အျမဲ ပထမ ေနရာက မဆင္းသည့္ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္း ေအးေအးသီ ကေတာ့ ကၽြန္မကို ခင္သူပီပီ ကၽြန္မႏွင့္ ခြဲရမွာ ေၾကာက္ၿပီး စာက်က္ဖို႔ခ်ည္း တြင္တြင္ ဆိုျပန္သည္။

ကၽြန္မက ေက်ာင္းစာ က်က္ရန္ထက္ အျပင္ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ရသည္ကို ၀ါသနာ ပါသူျဖစ္ရာ တစ္ခါတေလေတာ့ အဆင့္တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုးထဲေတာင္မွ မ၀င္တတ္ပါ။ ခုနစ္၊ ရွစ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေန တတ္ေသာေၾကာင့္ ေအးေအးသီက ကၽြန္မအတြက္ စိတ္ပူေန၏။ သူ႔အတြက္ ထိပ္ဆံုးက ခံုသည္ေသခ်ာ ေနေသာ္လည္း ကၽြန္မ နံေဘးမွာ ေနရဖို႔က မေသခ်ာ၍ သူက တတြက္တြတ္ႏွင့္ ကၽြန္မကို စာႀကိဳးစားရန္ ဆိုဆဲ၊ ကၽြန္မကေတာ့ ကေလးပီပီ ဆရာမ၏ ဆန္းသစ္ေသာ စိတ္ကူးကို သေဘာက် ေနခဲ့၏။ “ကဲ- ၾကည့္ပါဦး၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆန္းသစ္လဲ” ဆို သည္ကို။ ကၽြန္မ ေက်ာင္းတက္ေသာ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး မည္သည့္ ဆရာမမွ မရခဲ့ဖူးသည့္ စိတ္ကူးပင္။ ေတြးၾကည့္႐ုံ ျဖင့္ပင္ ေပ်ာ္စရာေကာင္း လွၿပီ။ “ဘယ္သူက ပထမခံု ရႏိုင္သည္။ ဘယ္သူကေတာ့ ဒုတိယ ေနရာ၊ ဘယ္သူ ကေတာ့ျဖင့္ ဘယ္ေနရာမွာ” စသျဖင့္ စိတ္ကူးျဖင့္ မွန္းေပးၾကည့္ ၾကရင္း ကၽြန္မတို႔ ျငင္းခုံ ၾကျပန္သည္။ အေလာင္းအစား ေလးမ်ားပင္ ပါလိုက္ ေသး၏။ မုန္႔၀ယ္ ေကၽြးေၾကးျဖင့္ ေရွ႕ဆံုး ခံုမ်ားကို ေနရာတစ္ႀကိဳ ေပးခဲ့ၾကသည္။ စာေတာ္သူ မမမ်ားက အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစား ၾကသလို ေနာက္တန္း ေရာက္မည္ကို ေၾကာက္သျဖင့္ စာအုပ္ကိုင္သူ တို႔က ကိုင္ၾကသည္။ ယခင္ကဲ့သုိ႔ ရီပို႔ကတ္ ထဲမွာတင္ ၿပီးမည့္အရာ မဟုတ္မူ၍ မိမိအရည္ အခ်င္းႏွင့္ မိမိ ထိုင္ခံုေလး တစ္လံုးကို ရေအာင္ ယူရမည့္ ပြဲျဖစ္ရာ အားလံုး စိတ္လႈပ္ရွား ၾက၏။

ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းလပတ္ စာေမးပြဲ မေျဖခင္ ဆယ္ရက္ခန္႔ အလိုတြင္  တီခ်ယ္ေလးသည္ ကၽြန္မတို႔ကို က်ဴရွင္မွာ အဂၤလိပ္စာ စာေမးပြဲေလး တစ္ပြဲေျဖခိုင္း ခဲ့၏။ ကၽြန္မတို႔ က်ဴရွင္မွာက စာသိပ္ မလုပ္သူ မ်ား၍ မင္နီရာ ဗရပြႏွင့္ စာရြက္မ်ားကို ကိုင္ကာ တီခ်ယ္ေလး စိတ္တို ေနခဲ့သည္။ တစ္ေယာက္ခ်င္း စီ၏ အမွားတို႔ကို ရွင္းျပကာ ထိုေမးခြန္း အတိုင္းပင္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္စစ္ျပန္သည္။ ဒုတိယ တစ္ႀကိမ္တြင္မူ အမ်ားစုက အဆင္ေျပ စြာ ေျဖႏိုင္ေသာ္လည္း အဆင္ မေျပသူ ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ေလာက္ကို တီခ်ယ္ေလးက အခ်ိန္ပို ထပ္ေခၚၿပီး ထပ္လုပ္ေပးျပန္ ပါေသးသည္။ တတိယ တစ္ႀကိမ္ ထိုေမးခြန္း ကိုပဲ ျပန္ေျဖရေသာ အခါတြင္မူ ကၽြန္မ နားမလည္ ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရေတာ့သည္။

ကၽြန္မ နားမလည္ ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ အေျဖကို စာေမးပြဲ ေမးခြန္း ျမင္ရေသာ အခါမွာ တိက် ေသခ်ာစြာ နားလည္လိုက္ ရပါေတာ့သည္။ ကၽြန္မသည္ ေမးခြန္း စာရြက္ကို ကိုင္ကာ တုန္ယင္အံ့ၾသ ေနခဲ့၏။ ကၽြန္မ ရင္ထဲက သူရဲေကာင္း ေရခဲ႐ုပ္တု ႀကီးသည္ တစ္စစီ အရည္ေပ်ာ္ သြားသည္ကို ၾကည့္ကာ၀မ္းနည္း နာက်င္ လာခဲ့၏။ စာရြက္ကို ကုိင္ကာ ေငးငိုင္လ်က္ မည္သုိ႔ လုပ္ရမည္ ဆိုသည္ကို ကၽြန္မစဥ္းစား ေနမိျပန္သည္။ အေျဖအားလံုး တို႔ကို က်ဴရွင္မွာ အထပ္ထပ္ ေလ့က်င့္ၿပီးသား ျဖစ္၍ကၽြန္မ သိေနခဲ့ ၿပီးၿပီ။ အားလံုး သိေနေသာ အေျဖမ်ားကို လြယ္လြယ္ကၽြန္မ ေရးခ် လိုက္ရမည္ေလာ။ မည္သည္မွ် မေျဖမူ၍ ေပးလိုက္မည္ေလာ စိတ္တိုက္ပြဲ ထဲ၌ ကၽြန္မသည္ ယိုင္ထိုးမူးေ၀ ေနခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ နတ္ဆိုးသည္ ကၽြန္မကို လွည့္စား ခဲ့ေလသေလာ။ ဆရာမ ေရွ႕ကထိုင္ခံု ကေလးသည္ ကၽြန္မကို ညိႇဳ႕ေခၚ ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္မ ကိုယ္တြင္းထဲမွ ေနာက္တစ္ကိုယ္ကို ကၽြန္မသည္ ႐ုတ္ျခည္း ျမင္မိေတာ့သည္။ သိုသိပ္စြာ ပုန္းေအာင္းေနေသာ ထိုတစ္ကိုယ္က ကၽြန္မကို အေျဖမ်ား ေရးခ်လိုက္ရန္ တိုက္တြန္း ေနျပန္သည္။ ထိုအခါ အေျဖမွန္ အားလံုးကို မေရးခ်ခဲ့ ေသာ္လည္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကိုေတာ့ ကၽြန္မမွန္ေအာင္ ေျဖခဲ့လိုက္ မိပါသည္။

စာေမးပြဲ ခန္းထဲက ထြက္သည့္ အခါ ထံုးစံအတိုင္း ေအးေအးသီႏွင့္ ကၽြန္မ အေျဖေတြ တိုက္ၾကေတာ့ ေအးေအးသီ မည္သည့္ နည္းႏွင့္မွ ကၽြန္မထက္ အမွတ္ မပိုႏိုင္ေၾကာင္း သိလိုက္၏။ သို႔ေသာ္ကၽြန္မ မေပ်ာ္ေပ။ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းေသာ စိတ္မ်ားျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေ၀ရီ ေနခဲ့သည္။ မတရား မႈကို ကၽြန္မဖန္တီး လုပ္ေဆာင္သည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း မတရားမႈ ယႏၲရား ထဲမွ ၀က္အူေလး တစ္ေခ်ာင္းအျဖစ္ ပါ၀င္ကာ ခင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းကို သစၥာေဖာက္မိ လိုက္ေခ်ၿပီ။ ကၽြန္မ ဖတ္ထားေသာ စာေတြက ကၽြန္မကို ေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ၾက၏။ ေအးေအးသီ ကမူ ပကတိ ျဖဴစင္ ႐ိုးသားစြာပင္ ကၽြန္မအတြက္ စိတ္ပူ၏။ ကၽြန္မထံတြင္ ကၽြန္မ က်ဆံုးရင္း တရိရိျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ နာက်င္ မုန္းတီး မိေတာ့သည္။

လပတ္ စာေမးပြဲ အမွတ္ စာရင္းမ်ား ထြက္လာေသာ အခါ က်န္ေသာ ဘာသာမ်ား၏ အမွတ္စာရင္း တို႔သာ ထြက္လာၿပီး အဂၤလိပ္စာ အမွတ္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မထြက္လာ ေသးပါ။ ဆရာမသည္ အတန္းသား မ်ား၏ သိခ်င္စိတ္ကို အဆံုးစြန္ ဆံုးထိဆဲြ၍ ထားခဲ့သည္။ အားလံုး အမွတ္တို႔ သိရၿပီး ေနာက္ဆံုး က်မွသာ ဆရာမသည္ မ်က္ႏွာ တည္တံ့စြာျဖင့္ပင္ အမွတ္ စာရင္းကို ေၾကညာခဲ့၏။ အတန္းသား အားလံုးတို႔ ဟာခနဲ၊ ဟင္ခနဲ ျဖစ္သြားေသာ အံ့ၾသမႈကို ဆရာမက မၾကားေယာင္ ျပဳကာ အမွတ္စာရင္း ေၾကညာအၿပီး ေနရာေျပာင္းရန္ စီစဥ္ေတာ့သည္။

ခံုနံပါတ္ ၁ ဟုဆိုကာ ကၽြန္မ နာမည္ကို ဆရာမက ေခၚသည္။ ကၽြန္မသည္ မည္သူ႔ မ်က္ႏွာမွ မၾကည့္ရဲ၊ မ်က္ႏွာ သိမ္ငယ္စြာ ထိပ္ဆံုးခံုမွာ ၀င္ထိုင္ရ၏။ ကၽြန္မ နံေဘးမွာမူ အဂၤလိပ္စာ အမွတ္ ကိုးဆယ္ရေသာ ေလးဘာသာက် ေအာင္ေအာင္က မ်က္ႏွာ ျဖဲစပ္စပ္ျဖင့္ ထိုင္၏။ သူ႔ေဘးမွာ ငါးဘာသာ က်သူမ်ား။ အားလံုးက အံ့ၾသသည္။ ဆရာမသည္ ကၽြန္မတို႔ကို ၫႊန္ျပကာ ကၽြန္မတို႔ ကဲ့သုိ႔ ႀကိဳးစားရန္ ဆိုေသာအခါ ေနာက္တန္းဆီက ဟက္ခနဲရယ္ လိုက္သံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ကၽြန္မသည္ ႐ုတ္ျခည္းပင္ ထိုေနရာမွ အေငြ႕ျပန္ ေပ်ာက္ကြယ္လိုက္ ခ်င္သည္။ ကၽြန္မသည္ ကိုယ့္ေရွ႕ေမွာက္တြင္ သိမ္ငယ္ လဲၿပိဳေနေသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အတိုင္းသား ျမင္ေနရကာ နာက်င္၀မ္း နည္းလာခဲ့သည္။ တစ္တန္းလံုး ရိပ္မိေနေသာ အမွန္တရား ထဲတြင္ ကၽြန္မသည္ သိမ္ငယ္ေသးက်ဳံ လာ၏။ ထိုအခိုက္ ေလးလိုင္းေျမာက္ ခံုမွ ေအးေအးသီ၏ ႐ႈိက္သံက ပီသ ၾကည္လင္စြာ ထြက္လာခဲ့သည္။ ဆရာမသည္ အတန္းထဲမွာ မည္သုိ႔မွ် ျဖစ္မေနသည့္ အတိုင္း သူလုပ္စရာ ရွိသည္ တို႔ကိုသာ ဆက္လုပ္ေန ခဲ့၏။ ကၽြန္မသည္ ဆရာမကို ၾကည့္ကာ ေၾကာက္ရြံ႕လာဆဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ရြံမုန္း၍ လာခဲ့ၿပီး နံရံတစ္ ဖက္ကိုသာ ေတြေငး စိုက္ၾကည့္ ေနခဲ့သည္။

ၾကာေတာ့ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ၾကာလာသည့္တိုင္ ေရွ႕ဆံုးခံု မ်ားကို ျမင္တိုင္းကၽြန္မ မ်က္ႏွာတို႔ ျဖန္းခနဲ ေႏြးပူတုန္း ရွိပါေသးသည္။ ဆရာမ ကဲ့သုိ႔ လူေပါင္း မ်ားစြာကို ဘ၀လမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ ဖူးေပါင္း မ်ားလွၿပီ ျဖစ္၍ မထူးဆန္းေတာ့ သကဲ့သုိ႔ ကၽြန္မသည္လည္း စာအုပ္ထဲက စံဇာတ္ေကာင္ကို အျပင္မွာ လိုက္ရွာတတ္ေသာ ေကာင္မေလး တစ္ဦး မဟုတ္ေတာ့ၿပီ ျဖစ္ရာ ေအးေအးသာသာ ၾကည့္ေန ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ ဆရာမလည္း အိုလွၿပီ။ ႏွလံုး သမားေတာ္ႀကီး ေအးေအးသီထံ ဆရာမ ပံုမွန္ေဆးခန္း လာျပသည္ဟု ကၽြန္မ ၾကားပါသည္။ ေဟာင္းႏြမ္းေသာ အတိတ္ထဲ၌ ခံုေလး တစ္ခံုသည္ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ အၾကားရွိ ခင္မင္မႈႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ တို႔ကို တစ္သက္စာ ႐ုိက္ခ်ဳိး ႏိုင္ခဲ့၏။ ခံုေလးသည္ ကၽြန္မ ရင္ထဲ၌ တေစၧလို ပုန္းခိုတြယ္ကပ္ ေနဆဲ။ သတိရတိုင္း သူက ကၽြန္မကို ေျခာက္လွန္႔ကာ ေနသည္။ အတိတ္ဆို သည္မွာ အမွန္စင္စစ္ ေဆြးျမည့္လြယ္ ေသာအရာ မဟုတ္ေပ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ကၽြန္မကို ႐ိုးသားလြန္း သည္ဟု ခ်ီးက်ဴးသည့္ အခါတိုင္း အတိတ္ တေစၧသည္ ကၽြန္မကို ကိုယ္ထင္ျပကာ ေျခာက္လွန္႔ ေလွာင္ေျပာင္ ေနဆဲပင္။

လမ္းေဟာင္းေလးထဲမွ ေျခရာတို႔သည္ ေမွးမွိန္လြန္း ေသာ္လည္း ျမဲခိုင္လြန္း လွ၏။ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရန္ မလြယ္လွေသာ ေျခရာတို႔ သည္ပင္ ကၽြန္မတို႔၏ စာမ်က္ႏွာ မ်ားေလာ။ ဘ၀မ်ား ပင္ေလာ။ ေျခရာတို႔ ကမူ အုတ္ဂူေပၚမွာ ကၽြန္မနာမည္ ထိုးၿပီးသည့္တိုင္  ခိုင္ျမဲ ေနဦးမည္မွာ ေသခ်ာလြန္း လွသည္။
ပန္းရိပ္ျဖဴ
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment