သူမက ရုပ္ေခ်ာေခ်ာ ကၽြန္ေတာ္က အေျပာေကာင္းေကာင္း




E-mail

“ေမာင္ခိုင္ပြင့္ေရ ဒီမွာ မင္းဧည့္သည္ေဟ့”
အိမ္ေရွ႕မွ လွမ္းေအာ္လိုက္ေသာ ဦးေလး၏ အသံေၾကာင့္ စာေရးေနေသာ လက္မ်ား ဆြံ႔အကုန္သည္။
ရန္ကုန္ကို ေရာက္သည္ကမွ သံုးရက္ပဲ ရွိေသးသည္။ ဟန္းဖုန္းကိုပါ ပိတ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အဆက္ ျဖတ္ထားသည့္ ၾကားထဲ ေစာေစာစီးစီး မည္သို႔ေသာ ဧည့္သည္မ်ဳိး ေရာက္လာသည္မသိ။ ေရးလက္စ ၀ထၳဳကို ေရာက္သည့္ ေနရာမွာ ခဏ ရပ္ထားၿပီး အခန္းထဲမွ ထြက္လာခဲ့၏။

အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ အိမ္သား ကေလးငယ္က လြဲ၍ မိမိ အသိအကၽြမ္း တစ္စံုတစ္ေယာက္ကိုမွ် မေတြ႔ရသျဖင့္ ေၾကာင္စီစီ ျဖစ္ေနသည္။  ဧည့္သည္က ဘယ္မွာပါလိမ့္။ ျခံတန္းေပၚႏြယ္ တက္ေနသည့္ ပန္းပင္မ်ားကို ေရဖ်န္းေနေသာ ဦးေလးထံ လွမ္းေမးမည္ ျပဳလိုက္ေတာ့မွ ေရွ႕၀ရန္တာ ဆက္တီတစ္ေနရာတြင္ ခပ္ယုိ႔ယို႔ ထိုင္ေနေသာ ပံုရိပ္တစ္ခုကို   သတိထားမိၿပီး စူးစိုက္ၾကည့္မိသည္။  ၾသ-မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ေပပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ သူမထံ အၾကည့္တစ္ခ်က္ ေရာက္သြားသည့္ အခ်ိန္ သူမကလည္း ပါးနပ္စြာႏွင့္ ႐ုတ္တရက္ မတ္တတ္ထရပ္သည္။ တစ္စံုတစ္ရာ ေမးမည္ဟု ပါးစပ္ျပင္႐ံု ရွိေသးသည္။ သူမက ဖ်တ္လတ္သြက္လက္စြာ ေျပာလာ၏။

“ဆရာ၊ ကၽြန္မ ျမေက်းပါ”

“ေဟာ္...”

ကၽြန္ေတာ္၏ မပီမသ အာေမဍိတ္သံႏွင့္ အတူ သူမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျပံဳးခ်င္း ယွက္သြယ္ မိၾကသည္။  ျမေက်းဆိုတာ သူကေလးကိုး။  လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ခပ္စိပ္စိပ္ ပါေလ့ရွိသည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ အခ်စ္၀တၳဳမ်ား အေပၚ အ႐ူးအမူး ျဖစ္မိသည္ဆိုေသာ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သာမက ကိုယ္တိုင္ စာေရးရန္ အားယူကာ က်ိတ္ပုန္းကေလး ကေလာင္ ေသြးေနသည့္ “ေနၾကည္ခ်မ္းျမ” ေခၚ ျမေက်းကား ကၽြန္ေတာ့္ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ေရာက္ေနခဲ့ၿပီေကာ။ သူမ က ကၽြန္ေတာ့္ထံ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရးပို႔ခဲ့ေသာ စာမ်ားကို အခုထိ တခုတ္တရ သိမ္းဆည္း ထားဆဲ။ တကယ္ဆိုလွ်င္ သူမထံမွ မိတ္ဆက္စာသာ မဟုတ္ေသး။ သူမကိုယ္တိုင္ လက္တည့္စမ္း ေရးထားသည့္ ၀တၳဳတို စာမူမ်ားကိုပါ လက္ခံ ရရွိဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စာမူမ်ားအား အေက်အလည္ ဖတ္ၿပီး သေဘာထား မွတ္ခ်က္ႏွင့္ တကြ ေ၀ဖန္ အၾကံေပး စာမ်ားကို ျပန္လည္ ေပးပို႔ခဲ့ရာ အဆိုပါ စာမ်ားလည္း သူမထံမွာ ရွိေနႏွင့္ၿပီ။

ေဟာ- ယခုကဲ့သို႔ လူခ်င္း ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ ေတြ႔ရေသာ အခါ အံ့ၾသမႈႏွင့္ အတူ ေဖာ္မျပတတ္ေသာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ကေလး ျဖစ္ရသည္မွာ အမွန္။ ဧကရာဇ္ မဂၢဇင္း အုပ္တစ္ရာျပည့္ အထူးထုတ္ တုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ ၀တၳဳႏွင့္ အတူ ေနရပ္လိပ္စာကိုပါ ေဖာ္ျပခဲ့သျဖင့္ ထုိလိပ္စာ အရပင္ ျမေက်းက ကၽြန္ေတာ့္ထံ မိတ္ ဆက္စာ စေရးခဲ့သည္။ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ တြက္ေရေသာ္ သံုးႏွစ္သံုးမိုးမွ် ၾကာၿပီ။ သူမ၏ ကိုယ္တိုင္ေရး ၀တၳဳ တို ငါးပုဒ္ေလာက္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ အကဲျဖတ္ ေပးခဲ့ဖူး ၿပီ။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူမတို႔ စာခ်င္း ဆက္သြယ္ကာ ရင္း ႏွီးခဲ့ရသည္။ ယခု ရန္ကုန္သို႔ လာသည့္ ခရီးစဥ္ႏွင့္ တည္းခိုမည့္ လိပ္စာတို႔ကိုပါ ဖုန္းျဖင့္ ေျပာျပထားခဲ့ရာ  ကၽြန္ေတာ့္ထံသို႔ ဆိုက္ဆုိက္ ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။

႐ုတ္တရက္ ကၽြန္ေတာ္က ေငးေငးေငါင္ေငါင္၊ သူမက ယို႔ယို႔ ရပ္လ်က္ အနည္းငယ္ တိတ္ဆိတ္သြား၏။ တကယ္ဆိုလွ်င္ ယခုကဲ့သို႔ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ လာေတြ႔လိမ့္မည္ဟု မေမွ်ာ္လင့္ရဲခဲ့ ေခ်။ ခရီးအစတြင္ အမွား မရွိေအာင္ ဆင္ျခင္ဖို႔ သတိ၀င္ လာၿပီး သူမကို အကဲခတ္ ၾကည့္ေနမိသည္။

ေနၾကည္ခ်မ္းျမဟူ ေသာ အမည္ႏွင့္ လုိက္ဖက္လွ ေခ်တကား။ နံနက္ခင္းထြန္း သစ္စေနပမာႏွယ္ ၾကည္လင္ တက္ႂကြ စိုျပည္ေသာ အလွမ်ားက သူမ ခႏၶာကိုယ္မွာ ႂကြယ္၀ေနသည္။ ေခတ္မီမီ ၀တ္စား ျပင္ဆင္မႈေၾကာင့္ ပိုမို ထင္ေပၚေနေသာ္လည္း ပူေလာင္ရွတမႈမ်ဳိး မဟုတ္။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ႏွင့္ ေႏြးေထြး႐ံုမွ်။

ဆံပင္၊ အသားအေရ၊ အ႐ိုး၊ အရြယ္၊ အလွငါးပါး တို႔ကား သူမထံပါးမွာ အဆင္ ေျပစြာ ကပ္ၿငိေနၾက၏။ အသားေရာင္၀ါဖန္႔ဖန္႔၊ စိုျပည္  ေသာမ်က္၀န္းအစံု၊ ေတာင္ႏွာ ေမာင္းသဖြယ္ ခပ္ေျပေျပ ေကြးသြားေသာ မ်က္ခံုးက လည္း ဆြဲေဆာင္မႈ အားေကာင္းသည္။ ဖူးဖူးစို႔စို႔ ႏႈတ္ ခမ္းမ်ားက ညႇဳိ႕အားတင္စ ေလးကိုင္းသဖြယ္ မို႔မို႔ငံုငံု။ နဖူး၊ ပါးတို႔ႏွင့္ အစပ္ညီစြာ ဆင္းသည့္ ႏွာတံကေလးက လည္း ညီညြတ္ ေျပျပစ္သည္။ ခါးအက်၊ တင္ပါး၊ ေပါင္တံတို႔မွာ စုတ္ခ်က္ မိေသာ ပန္းခ်ီကားထဲက နတ္မိမယ္သဖြယ္။

ဤမွ်လွပေသာ ေကာင္ မေလးႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခြင့္ ရသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကိုပင္ မယံုခ်င္။ မည္သို႔ဆိုေစ ႐ုပ္ေခ်ာေခ်ာ သူမႏွင့္ ရင္းႏွီး ရသည္ကိုကား ေက်နပ္ ေနမိသည္။

“ခြင့္လႊတ္ပါ ျမေက်း၊ လူခ်င္း တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေတာ့ ေလ၊ အင္း ဘယ္ကစ ေျပာရ မွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး”

ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္းပန္ေျပာကေလး ေျပာလိုက္ ေသာအခါ သူမ၏ မ်က္လံုးမ်ားက အျပံဳးစြက္ကာ ပိုမို ေတာက္ပလာ၏။
“ဟင္း ဟင္း ဆရာကလည္း၊ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေနရာက အရမ္း အေျပာေကာင္း တဲ့ စာေရးဆရာေတာင္ ဘယ္က စေျပာရမယ္မွန္း မသိရင္ ျမေက်းက ပိုဆိုးေရာေပါ့    ဆရာရဲ႕”

သူမက ပီဘိကေလး ငယ္တစ္ဦးႏွယ္ အျပစ္ကင္းစြာ ရယ္ေမာ ၾကည္ရႊင္ေနသည္။  ခ်ဳိလြင္ေသာ သံစဥ္ က ရင္ထဲသို႔တိုင္ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ စီး၀င္ လာကုန္၏။ ကၽြန္ေတာ္က ဆက္တီခံုမွာ သူမႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ၀င္ထုိင္ လိုက္သည္။ ေမႊးထံုေသာ ကိုယ္သင္း ရနံ႔က ေလထဲမွာ လူးလြန္႔ တြင္က်ယ္ေနေလ၏။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျပင္ထြက္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း စကား ေျပာၾကရေအာင္လား။ ျမေက်းကိုလည္း လက္ဖက္ရည္နဲ႔ ဧည့္ခံပါရေစ။ အိမ္သားေတြက ရြာက အလွဴ တစ္ခုကို သြားၾကလို႔ ဦးေလးနဲ႔ သူ႔ေျမးကေလးပဲ က်န္ခဲ့တာေၾကာင့္ ဘာမွ မျပည့္စံုဘူးေလ”

သူမက ေဘးဘီ၀ဲယာ တစ္ခ်က္လွည့္ၾကည့္ အကဲခတ္ရင္း ေခါင္းညိတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဦးေဆာင္၍ ႏွစ္ေယာက္သား လမ္းေလွ်ာက္ ခဲ့ၾကသည္။ လမ္းသြားလမ္းလာ မ်ားက ကြက္ၾကည့္ကြက္ ၾကည့္။ သူမ၏အလွကို ဥေပကၡာ မျပဳႏိုင္ၾကတာဘဲ ျဖစ္မည္။

“အခု ထုတ္မယ့္ လုံးခ်င္း၀တၳဳ ေရးၿပီးသြားေပမယ့္ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းကို စိတ္တိုင္း မက်ေသးလို႔ ျပန္ျပင္ ေရးေနတာ ျမေက်းေရ၊ စာေပ တိုက္ကလည္း ေလာေနၿပီဆိုေတာ့ ျမန္ျမန္ ေရးရမွာ၊ အင္း- ျမန္ျမန္ ဆိုတာေတာင္ ေရးၿပီးရင္ ထုတ္ေ၀သူနဲ႔ ညိႇႏိႈင္းစရာေလးေတြ ရွိေနေသးလို႔ တစ္လ နီးပါးေလာက္ ၾကာဦးမယ္ ထင္တာပဲ”

“ဟယ္- ဒါဆို ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့၊ ျမေက်းက ဆရာနဲ႔  မၾကာခဏ ေတြ႔ၿပီး ေဆြးေႏြး ႏိုင္ေတာ့မယ္၊ ဘြာ ဘြာ ဆရာ အခ်ိန္ ေပးႏိုင္တဲ့ အခါမ်ဳိး ေျပာတာေနာ္”

သူမက လက္ခုပ္တီး မည္ကဲ့သို႔ လက္၀ါး ႏွစ္ဖက္ကို ခပ္အုပ္အုပ္ လုပ္လ်က္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ငဲ့ေစာင္း ေမာ့ၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က အားနာပါးနာ ေခါင္းညိတ္မည္ အလုပ္ ခ်က္ခ်င္းေတာင္း ပန္လာျပန္သည္။  ေရာ္-တြက္တီးတြတ္တာ သာလိကာ မေလးပါလား။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာ ၀င္ထုိင္ၾကသည္။

“ကဲ- ျမေက်း၊ ဘာ ေသာက္မလဲ ေျပာ”

“ျမေက်း မေျပာတတ္ဘူး။ ဆရာမွာတာ ေသာက္တာေပါ့။ ေက်ာင္းၿပီးသြား ကတည္းက လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ မထုိင္ျဖစ္တာေလ”

စားပြဲထုိးကေလးက တိုင္းျပည္မွား ေရာက္လာေသာ နတ္မိမယ္ကေလးကို နားမလည္ႏိုင္သည့္ ပံုျဖင့္ ၾကည့္လ်က္ ထြက္ခြာ သြားေလသည္။
“ဆရာ အခုေရးေနတဲ့ လံုးခ်င္း၀တၳဳ နာမည္က ဘာလဲဟင္”

“သူမက ႐ုပ္ေခ်ာေခ်ာ ကၽြန္ေတာ္က အေျပာေကာင္းေကာင္း”

“ရွင္...”

“အခုထုတ္မယ့္ လံုးခ်င္း၀တၳဳ နာမည္ေလ”

“အား- အမိုက္စားပဲ၊ လန္းတယ္ေနာ္ ဆရာ”

သူမက လွပစြာ ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ ေနျပန္၏။ ခ်ထားေသာ လက္ဖက္ရည္ခြက္ကိုမူ သူမ စိတ္၀င္စားပံု မေပၚ။ ကၽြန္ေတာ္က ေပါ့ဆိမ့္ အရသာကို တ႐ႈိက္မက္မက္ က်ဳိက္ေနလိုက္သည္။

“ဆရာ၊ ဟိုတစ္ခါက ထုတ္တဲ့ ႐ႈိက္သံမဲ့ေသာ မ်က္ရည္မ်ား ၀တၳဳထဲကလို ဇာတ္သိမ္းမွာ မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီးကို ခြဲပစ္ဦးမွာလား၊ အဲဒီတုန္းကဆို ျမေက်းေလ လြမ္းက်န္ခဲ့တာ၊ သိလား”

သူမ၏ လြမ္းလြမ္းေမာေမာ စကား အဆံုးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ သူမထံ မ်က္ခံုးပင့္ ၾကည့္လိုက္သည္။
“အင္း- ဒါကေတာ့  ျမေက်းလည္း သိသားပဲ။ ဇာတ္ေကာင္ စ႐ိုက္ကို လုိက္ၿပီး သူတို႔ကို ပံုေဖာ္ ေပးရတာ။ စာေရးဆရာက ကိုယ့္စိတ္ ႀကိဳက္ေရးခ်င္လြန္းလို႔ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္ေတြ ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားရင္ အႏုပညာ တန္ဖိုး ေလ်ာ့သြားတတ္တယ္။ ဇာတ္ေကာင္ စ႐ိုက္ကို ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂေတြ သက္ ေရာက္တဲ့ ေခတ္အျမင္နဲ႔ တြဲေခၚရတယ္။ အခု ေျပာေနၾကတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ခံစားမႈေပါ့ ေလ။ ေျပာရရင္ စာေရး ဆရာဟာ ကိုယ့္ဇာတ္ေကာင္ကို ကိုယ္မပိုင္ဘူး”

“ဆရာ့ ေဆြးေႏြးခ်က္က ျမင့္ေတာင္လာၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာရယ္၊ ကေလာင္ဖ်ားမွာ ဇာတ္လမ္း ရွိေနႏိုင္ တာပဲ ဥစၥာ”

သူမက ႏႈတ္ခမ္း စူသ လိုလိုႏွင့္ မေက်မနပ္ ေျပာေန ပံုကို ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ခ်င္လာမိ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ မႏိုင္ေသာ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ေမွာက္မွာ ေရာက္ရွိလာၿပီ ထင္၏။
“ေအးေလ၊ ဒီအတိုင္းဆို ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ျမေက်း အႀကိဳက္၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ ေရးဦး မွျဖစ္ေတာ့မယ္”

ကၽြန္ေတာ္ အေခ်ာ့ေတာ္၍လား မဆိုႏိုင္။ သူမ သေဘာက်စြာ ၾကည္ႏူးျပံဳးေပ်ာ္ ေနေလသည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ သူမ၏ လက္ကိုင္ သားေရအိတ္ထဲက ဖုန္းသံျမည္လာ၏။ သူမက ဖုန္းကိုထုတ္၍ စကားေျပာသည္။
“အင္းပါ အင္းပါ၊ ခုပဲ သြားေတာ့မလို႔၊ စိတ္ခ်ပါ အေမရဲ႕၊ ဟုတ္ ဟုတ္”

ဖုန္းေျပာၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ စကားဦးျပန္ လွည့္သည္။
“အေဖနဲ႔ အေမ ခရီး ထြက္သြားလို႔ ဆိုင္ကို ျမေက်းပဲ တာ၀န္ ယူထားရတယ္ ဆရာရယ္။ အခု သူတု႔ိ မႏၲေလးကေန လွမ္းဆက္တာ။ စိတ္ညစ္ပါတယ္၊ ျမေက်း မသြားလည္း သူ႔ဟာနဲ႔သူ ျဖစ္ေနတဲ့ ဥစၥာ”

သူမက စိတ္ပ်က္လက္ ပ်က္အမူအရာႏွင့္ ဖုန္းကိုပိတ္ကာ ခပ္ေတြေတြ လုပ္ေန၏။
“ကဲပါ ျမေက်းရယ္၊ ေနာက္ေတာ့ ေတြ႔ၾကတာေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ကို လုိက္ပို႔ ေပးရမလဲ ေျပာ”

“မပို႔ပါနဲ႔ဆရာ၊ ျမေက်း မွာ ကားပါတယ္၊ ဆရာတို႔ အိမ္ေရွ႕မွာ ရပ္ထားခဲ့တာပဲ”

ေစာေစာက အိမ္ေရွ႕မွာ ရပ္ထားသည့္ကားကို သူမ၏ ကားဟု မထင္ခဲ့မိေခ်။
အိမ္ဘက္သို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကၿပီး သူမက ၿငိမ့္ေညာင္း လွပေသာ ေခတ္ေပၚ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားႀကီးကို ကိုယ္တိုင္ေမာင္း၍ ထြက္ခြာသြားသည္။ သူမက ကားေပၚမွ လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္း တစ္ခ်က္ညိတ္ကာ အသိ အမွတ္ျပဳ ေပးလိုက္သည္။

“ေနာက္ေန႔မွပဲ ဆရာ့ကို ျမေက်း လာေခၚဦးမယ္၊ ရန္ကုန္ ေရာက္ေနတုန္း ျမေက်းက အိမ္ရွင္ဆိုေတာ့ ဧည့္၀တ္ ေက်ပါရေစ ဆရာ”

တစ္နာရီခန္႔ ကားေမာင္းလာၿပီးေသာ အခါ သီးသန္႔ ျခံ၀င္းက်ယ္တစ္ခုထဲသို႔ ခ်ဳိးေကြ႕၀င္လိုက္ၿပီး ထီးထီး မားမား ခ့ံညားေနသည့္ တိုက္ႀကီး၏ ေပၚတီကို ေအာက္တြင္ ၿငိမ့္ခနဲ ထုိးရပ္လိုက္သည္။  ကားေပၚမွဆင္းၿပီး သူမႏွင့္ အတူ တိုက္အိမ္ တံခါး၀သို႔ ေလွ်ာက္လာစဥ္ နီညိဳေရာင္ မွန္တံခါးခ်ပ္ႀကီးမ်ားက  အလိုက္သင့္ ဟလာသျဖင့္ လွမ္း၀င္လုိက္ၾကသည္။

“ျမေက်းက ေန႔တိုင္းလို အားေနတာပါ ဆရာ။ ဆရာ အားလပ္ရက္ကိုပဲ ေစာင့္ေနရ လို႔ အခုမွ ထမင္းဖိတ္ေကၽြး ျဖစ္ေတာ့တာ။ စားဖိုမွဴး ေဒၚနန္းက ဟင္းခ်က္တအား ေကာင္းတယ္ ဆရာ။ အားမ နာတမ္းေနာ္၊ အလွစား မဟုတ္ဘူး။ အ၀စား ဟဲ ဟဲ”

တကယ္တမ္း ဆိုလွ်င္ ဟုိတယ္တမွ် ခမ္းနားလွ ေသာ ဤထမင္း၀ိုင္းမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့။ အစံု စံုအမည္မည္ ဟင္းလ်ာမ်ားမွာ နာမည္ပင္မေခၚတတ္ ေသာအမည္မ်ားလည္း ပါ လိုက္ေသးသည္။ သူမ ကိုယ္တိုင္ ဟိုကတစ္ဇြန္း၊ သည္က  ဇြန္းႏွင့္ ပန္းကန္ျပားထဲသို႔ ထည့္ေပးလာသည္မွာ အမို႔ အေမာက္၊ စား၍ မကုန္ႏိုင္စရာ။

“ဆရာ၊ ဒီလို အားလပ္ရက္မ်ဳိးၾကံဳတိုင္း ျမေက်းနဲ႔ ဒီမွာစားရမယ္ေနာ္”

သူမ၏ ေလာကြတ္က မျဖစ္မေန လုိက္နာရန္ခ်ည္ ၿပီးတုပ္ၿပီးသည္ အထိ ခရီး ေရာက္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ ေခါင္းညိတ္ရခက္၊ ေခါင္းခါရခက္ႏွင့္ ထမင္းကိုသာ ခပ္မဆိတ္ေလြးေန လိုက္သည္။ တကယ္က ကၽြန္ေတာ့္၌ ထမင္း လိုက္စားရန္ မအားလပ္စရာ မရွိေသာ္လည္း သဒၶါလြန္း ဆြမ္းေတာ္ေတာ္ မရပ္ဖို႔ သတိ မပ်က္ခဲ့။ သည္ၾကားထဲမွာပင္ ေလးငါးရက္ တစ္ႀကိမ္စီေလာက္ သူမႏွင့္ အတူ ထမင္းစားျဖစ္ေသး သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ဦး ၾကားမွာ ဟန္ေဆာင္ျခင္းတို႔ကို ခ၀ါခ်၍ ရသည္အထိ ရင္းႏွီးပြင့္လင္း ႏုိင္ခဲ့ၿပီ။

တစ္ႀကိမ္တြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္ႏႈိက္က တစ္ရက္လံုးလိုလို အားလပ္ေနခဲ့ သျဖင့္ သူမႏွင့္အတူ သြား လာလည္ပတ္ရင္း ထမင္းစားဖို႔ ၾကံဳလာသည္။ ထုိေန႔က သူမပံုစံသည္ ယခင္ကာလ မ်ားကထက္ ပိုမုိလြတ္လပ္ ေပါ့ပါးကာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနပံုရ သည္။ သူမက ကားကုိအိမ္သို႔ တန္းမေမာင္းေသးဘဲ အခ်ိန္ရသည္ ဆုိကာ ပလာဇာ ရွိဆိုင္ခန္းသုိ႔ သြားရန္ပတ္္ ေမာင္းလာသည္။

ျမေက်းတမာ
Gems & Jewellery
ဆိုင္ခန္းဆီသို႔ ေလွ်ာက္လာကတည္းက အေစာင့္မ်ားက တံခါးကိုအခန္႔သင့္ ဖြင့္လ်က္ သူမကို ဦးညြတ္ကာ အ႐ိုအေသေပးၾကသည္။ ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္ သူ႔ ေနရာႏွင့္သူ အလုပ္လုပ္ေန သူမ်ားကပါ အလုပ္ တန္းလန္းႏွင့္ ထရပ္ကာ အျပံဳးႏွင့္ ႀကိဳဆိုၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူမ ေနာက္မွ လုိက္ပါ၍ အိစက္ညက္ေညာေသာ ေကာ္ေဇာခင္းေပၚနင္း ေလွ်ာက္ရင္း ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ ေတာက္ပေနၾက သည့္ ေက်ာက္မ်က္မ်ားကို ေငးေမာကာ စကားဟဟ မဆိုႏိုင္ေတာ့ေခ်။

ေက်ာက္မ်က္ေကာင္တာ တစ္ေလွ်ာက္ ၾကည့္႐ႈေန သူမ်ား၊ ေစ်းစကားေျပာေန သူမ်ားအျပင္ ၀ယ္ယူသူမ်ားက ေက်ာက္မ်က္ပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ ရတီခ်ိန္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း၊ ေငြေခ်ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိၾကသည္။

“အဲဒါ နီလာေတြပါ ဆရာ၊ ဒီဘက္မွာ ေက်ာက္စိမ္း၊ ဟုိဘက္ကဟာျမ၊ ဥႆဖရားနဲ႔စိန္၊ က်န္တာ ေတြက နည္းနည္းပါးပါးေပါ့”

“ေၾသာ္- ေအး ေအး”

ကၽြန္ေတာ္သံေယာင္ လုိက္႐ံုမွ တစ္ပါး-
“ေက်ာက္မ်က္ပညာ ေတြက အေလ့အက်င့္ရယ္၊ အေတြ႔အၾကံဳရယ္ ေပါင္းစပ္ ၿပီး သင္ယူရတာဆရာ။ အ႐ိုင္းကေနအယဥ္၊ ၿပီးေတာ့ ေရႊနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး အထည္ လုပ္တဲ့အထိ ေတာ္ေတာ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာ ရတယ္၊ တစ္ထုိင္တည္းမွာ ေျပာရင္ေတာ့ ဆရာနား႐ႈပ္ သြားလိမ့္မယ္၊ ေနာက္မွ ဆရာ့ကို ေက်ာက္မ်က္ေတြရဲ႕ စိတ္၀င္စားစရာ အေၾကာင္းအရာ ေတြကို ေျပာျပရဦးမယ္၊ ဆရာ့ ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာ ထည့္ေရးလို႔ ရေလာက္တယ္ သိလား”

ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္း တညိတ္ညိတ္ လုပ္ေနရသည္။
“ေဟာ- ရွာလုိက္ရတာ ျမေက်းရယ္၊ မေန႔ညကလည္း ဖုန္းပိတ္ထားလို႔ ဆက္သြယ္တာ မရခဲ့ဘူး။ ဒီ မွာရွိေလာက္တယ္ ထင္လို႔ လုိက္လာတာ”
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္သူမထုိင္ စကားေျပာေနရာသို႔ အေနာက္တိုင္ ၀တ္စံုႏွင့္ လူရည္သန္႔ တစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး သူမကို အေမာတေကာ ေျပာလာသည္။ အႏွီပုဂ္ၢိဳလ္က ကၽြန္ေတာ့္အား ဇေ၀ဇ၀ါႏွင့္ အကဲခတ္ေန၏။

“ကိုယ္ ဒီညေနပဲ ဦးေလးတို႔ ေရာက္ေနတဲ့ က်င္း အထိ လိုက္သြားရဦးမယ္။ ျမ ေက်း ဘာမွာခ်င္ေသးလဲလို႔”
ထိုလူက အေရးတႀကီး ေျပာျပေနသေလာက္ သူမက ေအးစက္စက္ အမူအရာႏွင့္ တံု႔ ျပန္ေန၏။
“ေၾသာ္- အင္း၊ ပံုမွန္ပါ ပဲလို႔၊ ကိုေဇာ္ျမင့္ ေတြ႔တဲ့ အတိုင္းပဲ၊ ျမေက်းဆိုင္ကို ေရာက္တာကို ေျပာျပလိုက္ ဦးေနာ္၊ အားလံုး စိတ္ခ်ေန ပါလို႔”

သူမက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အတူ ၀င္လာတုန္းကကဲ့သို႔ ၾကည္ရႊင္ေပါ့ပါး ေနပံုမရဘဲ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ကာ တစ္ဖက္လူကို ေျပာေနသည္။ မၾကာမီ ထိုလူ ထြက္သြားေလ၏။ ထုိေန႔က သူမအိမ္မွာ ေန႔လယ္စာ ထမင္းစားၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္ပို႔ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ကား ေမာင္းရင္း တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ စကားမ်ား ေျပာလာသည္။

“ေအာင္ျမင္ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဘ၀တစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို႔ ဘာေတ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆရာ ထင္သလဲဟင္”
ကၽြန္ေတာ္က သူမကို တအံ့တၾသ ၾကည့္ရင္း ေတြးေတြး ဆဆေျပာလိုက္သည္။
“ျမေက်းေကာ ဘယ္လို ထင္ထားလဲ၊ ေျပာၾကည့္ပါ ဦး”

သူမထံမွ ႐ုတ္တရက္ အသံထြက္မလာခဲ့။ ေလး ေလးနက္နက္ စဥ္းစားေနပံုရ ၏။
“ဆရာသိတဲ့အတိုင္းပဲ၊ ျမေက်းက သခ်ၤာနဲ႔ ေက်ာင္း ၿပီးလာတာ၊ သခ်ၤာဟာ အႂကြင္းမဲ့ တိက်တဲ့ သိပၸံ ဘာသာရပ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ဆရာ။ ကိန္းဂဏန္းေတြကို ေပါင္းႏုတ္ေျမႇာက္စားလုပ္ တဲ့အခါ ထင္ေယာင္ကိန္း ေတြ၊ ဒသမေတြ၊ လက္ေတြ႔ ေရးခ်လို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ဂဏန္းေတြကိုေတာင္ မျပတ္မသား လက္ခံ ထားရေလ့ ရွိတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါမ်ား ယုတိ္ၱ ကင္းမဲ့တဲ့ အေျဖ ကိန္းဂဏန္း ေတြကို လက္ခံ လုိက္ရလို႔ ရယ္ေတာင္ ရယ္ရတယ္”

သူမက သူ႔စကားႏွင့္ သူတကယ္ပင္ ရယ္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ခပ္ ေရးေရးရယ္၊ ေျပာပါျမ ေက်း”

“ျမေက်း အခုဆရာ့ကို ေမးတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖဟာေကာ လူအားလံုးက တညီတညြတ္တည္း သတ္မွတ္ထား တာ ရွိလို႔လား”

“အင္း ျမေက်းေျပာမွပဲ ကၽြန္ေတာ္ အပ္က်မပ္က် စဥ္းစားမိေတာ့တယ္။ လူအားလံုးက အေျဖတစ္ခု တည္းမွာေတာ့ မဆံုစည္း ေလာက္ဘူး”

ကၽြန္ေတာ့္ စကားအဆံုးမွာ ဟာသျပက္လံုး တစ္ခုကို  ၾကားလိုက္ရသည့္ႏွယ္ သူမ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ျပန္၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူမႏွင့္ အတူ တေသာေသာ ေရာေယာင္ ရယ္ေမာမိေလသည္။

“ဟင္း ဟင္း အဲဒါပဲ ဆရာ၊ ေငြလိုတဲ့ လူက ေငြရွိ တဲ့လူကို၊ ရာထူးမဲ့တဲ့ သူက ရာထူးရွိသူကို၊ ႐ုပ္ဆိုးတဲ့ လူက ႐ုပ္ေခ်ာတဲ့ လူကို ေအာင္ျမင္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ဘ၀ပိုင္ရွင္ လို႔ထင္ၿပီး အားက်႐ူးသြပ္ ေနၾကတာ၊ တကယ္က တိက်တဲ့ အေျဖ မဟုတ္ဘူး၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုပဲ လက္ခံထားၾက တာ မဟုတ္လား”
ကားေပၚမွာ ႏွစ္ေယာက္သား တိတ္ဆိတ္ သြားၾကျပန္သည္။
“ဆရာ၊ ျမေက်း ဘ၀ကို ဘယ္လုိျမင္လဲ”

“ဗ်ာ-”

သည္တစ္ခါေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အသံကလိုသည္ထက္ က်ယ္ေလာင္သြားဟန္တူ၏။ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာကို တစ္ေယာက္ ဖ်တ္ခနဲ ၾကည့္မိ သြားၾကသည္။ သူမက မသက္မသာ အျပံဳးတစ္ခုႏွင့္ အတူ သက္ျပင္းရွည္ တစ္ခု မႈတ္ထုတ္လိုက္သည္။

“မနက္က ဆိုင္မွာေ တြ႔ခဲ့တဲ့ ကိုေဇာ္ျမင့္ဆိုတာ အေဖ့ ရဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးေပါ့။ ေက်ာက္တြင္း လုပ္ငန္းနဲ႔ ေက်ာက္မ်က္ေရာင္း၀ယ္ေရး ေတြမွာ သိပ္အားကိုးရတဲ့ သူ ပါ။ အေဖ အေလးထား ေျပာေျပာေနတဲ့ အားကိုးအားထား ျပဳေလာက္စရာ အရည္အခ်င္း ရွိသူေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ျမေက်းက သူ႔လို သက္မဲ့ပစၥည္း ေတြအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲရတာကို သိပ္ပ်င္းတယ္။ အဲဒီလူေတြ ကိုလည္း ႐ိုေဘာ့ေတြလို႔ ျမင္တယ္။ ျမေက်းက အေတြး အျမင္ေတြရွင္သန္ဖုိ႔ စူးစူးရွ ရွနဲ႔ စိတ္ကြန္႔ျမဴးရတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြကို အားက်တယ္ ဆရာ။ အဆံုးမရွိ သိမ္ေမြ႔ လွပတဲ့ ခံစားမႈေတြကို အႏုပညာကပဲ တတ္စြမ္းႏိုင္ တယ္လို႔ ထင္တယ္”

ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရွ႕တူ ႐ူရွိ အေ၀းဆံုး တစ္ေနရာသို႔သာ ၾကည့္လ်က္ၿငိမ္ဆိတ္စြာ လိုက္ပါလာခဲ့သည္။ သူမ လည္း စကားေျပာ ရ၍ ေမာ သြားတာလား၊ အေတြးေရ လ်ဥ္မွာ လြင့္ေမ်ာေနသည္ လားမသိ တိတ္ဆိတ္ ေနေခ်၏။

“ျမေက်းလည္း ေအာင္ျမင္ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဘ၀မ်ဳိး ပိုင္ဆုိင္ခ်င္တာဟာ အတၱမဟုတ္ ဘူးလို႔ ထင္တယ္ဆရာ။ ရသင့္ ရထိုက္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ အခြင့္အေရးပဲမဟုတ္လား။ ဒီ အတြက္ ျမေက်းမွာ႐ုပ္၀တၳဳ ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႔ ကစားဖို႔ မလိုေတာ့ဘူးေလ။ လူတိုင္း ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဘ၀ကို ေမွ်ာ္ကိုး ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသလုိ ျမေက်းလည္း သာမန္လူ သားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ခ်င္တယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ အသစ္ အသစ္ေသာ အႏုပညာဖန္ ဆင္းမႈေတြၾကားမွာမ်ား ေမြ႔ေပ်ာ္ခြင့္ ရခဲ့ရင္-”

သူမက ကၽြန္ေတာ့္ကို အေျပာေကာင္းသူဟု ဆိုေလ့ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ အေကာင္းကိုသာ ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေခ်ပခဲ့သည္။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစသည္ အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ဦးေလးထံတြင္ ထားခဲ့ေသာ စာကို သူမ ဖတ္ ေနေလာက္ၿပီဟု ကၽြန္ေတာ္ အတပ္သိေန၏။  သည္ကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူမတို႔ ခံစားမႈကိုယ္စီကို ပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေႏြးဖို႔ခ်ိန္း ဆိုထားခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။

သို႔
ျမေက်း
ဒီစာကိုျမေက်း ဖတ္ေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ၿမိဳ႕ကို ျပန္တဲ့ ကားေပၚမွာ ခရီး ႏွင္ေနတုန္းပဲ ရွိဦးမယ္။    ျမေက်းနဲ႔ အနီးဆံုးကေန ေ၀းတဲ့ ေနရာကို အခုလို ခပ္စိမ္းစိမ္း ထြက္ခြာခဲ့တာကုိက ျမေက်းအတြက္ အႏု ပညာတစ္ခု ဖန္တီးၿပီး ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဘ၀ျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေပးဆပ္လိုက္တာပါ။

ျမေက်း ေျပာျပဖူးတယ္ ေနာ္။ အျခားေက်ာက္မ်က္ေတြဟာ အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကတယ္။ စိန္ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား အျဖဴေရာင္ တစ္ခုတည္းကိုပဲ ပိုင္ဆုိင္ထား တယ္လို႔ေလ။ စိန္ဟာ အဲဒီ အျဖဴေရာင္ေၾကာင့္ပဲ အျခား ေက်ာက္မ်က္ေတြထက္ တန္ဖိုး ထူးကဲျမင့္မားတယ္လုိ႔။

တကယ္ေတာ့ ျမေက်းေရ၊ အျဖဴသက္သက္ အေရာင္ ဆိုတာ ေရာင္စဥ္ ခုနစ္မ်ဳိး ပါ၀င္ ဖြဲ႔စည္းတယ္လို႔ သိပၸံပညာ ရွင္ႀကီး ႏ်ဴတန္က သက္ေသ ျပႏိုင္ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ့္ ၀တၳဳေတြ ဆိုတာကလည္း စိတ္အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ကို ဖြဲ႔စည္းၿပီး မွန္ကန္ျခင္း သစၥာတရားဆိုတဲ့ အျဖဴေရာင္ တစ္ခုတည္းကိုပဲ ရရွိေအာင္ ထုတ္လုပ္ ထားရတာပါ။

ျမေက်းက ကၽြန္ေတာ့္ကို အထင္ႀကီး ေလးစားလာ ခဲ့တာကလည္း ျမေက်းကိုယ္ တိုင္၀တၳဳထဲက အျဖဴေရာင္ သစၥာေတြကို ေတြ႔ရွိခဲ့လို႔ပါပဲ။     အဲဒီလိုမ်ဳိး စာေပ အႏုပညာဖန္တီးတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားမွာ ျမေက်းက အေရာင္ျခယ္မႈန္းခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က အခုလို အျဖဴသက္သက္ပဲ ထင္ဟပ္ ျပလိုက္တာဟာ ျမေက်း အထင္ႀကီးခဲ့တဲ့ အျဖဴေရာင္ ကို အညိႇဳးအမွိန္ မခံႏိုင္လုိ႔ပါ။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ သာမန္ အေျခအေနထဲက မိန္းကေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ ရည္ရြယ္ထား ဖုိ႔ရွိပါတယ္။ အဲဒီမိန္းကေလး နဲ႔ အစစအရာရာျပည့္စံုတဲ့ ျမ ေက်းကို အလဲအလွယ္လုပ္ ရင္ေကာင္းမလားလို႔ စဥ္းစား ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ခက္ခဲမြန္း က်ပ္ခဲ့တာ အမွန္ပါ။

ဒါေပမဲ့ စာေရးဆရာဟာ စာကိုေတာ့ အေကာင္းပဲ ေရးေနၿပီး ကိုယ္တိုင္က ေဖာက္ျပန္ေနလို႔ မျဖစ္ဘူး ဆိုတဲ့ အေျဖကိုပဲ ရခဲ့တယ္။  ျမေက်းအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေဖာက္ျပန္မိခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဖန္တီးတဲ့ စာေပအႏုပညာ ဟာလည္း ႐ုိးသားေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ အႏု ပညာဖန္တီးမႈပါရမီကို ကိုယ္ ႐ိုက္ခ်ဳိးခဲ့ရင္ ရွင္လ်က္နဲ႔ ေသ ေနေတာ့မွာ။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားထဲက စိန္နဲ႔တူတဲ့ စာေပသစၥာကို ထိန္းသိမ္း လိုက္တာပဲ ျမေက်း။

အဲဒီ သစၥာဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ျမေက်း အပါ အ၀င္ စာဖတ္သူေတြေရာ ကမ႓ာသူ ကမ႓ာသားအားလံုး ေအာင္ျမင္ ေပ်ာ္ရႊင္ေစမယ့္ တစ္ခုတည္းေသာ အျမဳေတ ရတနာျဖစ္တယ္။ ျမေက်းက ထက္ျမက္တဲ့ မိန္းကေလးပါ။ ျပည့္စံုၿပီးသား ႐ုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြေပၚ မွာ သစၥာတရား ထပ္ေလာင္းလို႔ ကိုေဇာ္ျမင့္နဲ႔ အတူ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဘ၀ကုိ ဖန္တီးႏုိင္ဖုိ႔ ေသခ်ာပါတယ္။ ျမေက်း အႀကိဳက္၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ မေရးျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ျမေက်း ဘ၀ကို လမ္းမွန္ျပၿပီး အေရာင္တင္ ေပးႏုိင္တဲ့ အျဖဴ ေရာင္ သစၥာ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေရး ျဖစ္လိုက္တယ္လို႔ ယူဆၾက ရင္း တစိမ့္စိမ့္ ေက်နပ္ေပ်ာ္ ရႊင္ၾကစို႔ရဲ႕။
ျမေက်းရဲ႕ကၽြန္ေတာ္

အားလံုးေသာခ်စ္ျခင္း
အျပစ္ကင္းၾကပါေစ။


လွျမင့္ေအာင္၊ေတာင္ကုတ္၊
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇူလိုင္လ ၂၀၁၁)

http://www.shweamyutay.com မွ ကူးယူတင္ျပအပ္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment